Brūču Klīnika

Ķirurģiska ārstēšana

Izgulējumu ārstēšana ar lokālu lēveri

III un IV pakāpes izgulējumu konservatīva ārstēšana ir ilgstoša. Zemādas slānis starp kaulu un ādu ir ļoti plāns, tāpēc izgulējumi uzrodas atkal un atkal no jauna. Šādos gadījumos nereti tiek pielietota ārstēšana ar lokālu lēveri.

Izgulējumu slēgšanas ar lokālu lēveri priekšrocības:

• bojājuma likvidāciju relatīvi īsā laikā;
  • samazina asins saindēšanās komplikāciju un orgānu bojājumu attīstības risku;
  • samazina izgulējumu pacientu kopšanas izmaksas;
  • uzlabo pacientu dzīves kvalitāti.

Pacienti tiek ārstēti, pielietojot plastiskās ķirurģijas un mikroķirurģijas tehniku. Pēc radikālas bojāto audu izgriešanas un defekta slēgšanas ar dažādiem lēveriem, III – IV pakāpes izgulējumu gadījumā uzsāk arī plaša spektra antibakteriālu terapiju.

Visbiežāk audi tiek ņemti no tiem reģioniem, kas tuvāki operētai vieta – audi tiek pagriezti un pārvietoti. Optimālais sadzīšanas laiks – mēnesis. Pēc tam cilvēks atkal var sākt slogot šo zonu.

Osteomielīta ķirurģiska ārstēšana

Osteomielīta nodarīto kaitējumu no ārpuses noteikt nevar, tāpēc labākās metodes problēmas diagnosticēšanai ir rentgens, magnētiskā rezonanse vai kaulu biopsija. Vienlaikus tiek pārbaudīts pacienta veselības stāvoklis, veicot dažādas bakterioloģiskās analīzes.

Ja akūtu osteomielītu vai akūtu homogēnu osteomielītu bērniem atklāj laikus, to iespējams apkarot, izmantojot tikai antibakteriālu kursu. Reizēm, kad slimība ir vairāk ielaista vai kauls ir spēcīgāk bojāts, nepieciešama arī ķirurģisku iejaukšanās, lai izvadītu strutas un novērstu infekcijas izplatīšanos.

Lai izārstētu hronisku osteomielītu pieaugušajiem, ar medikamentiem parasti ir par maz. Papildus antibakteriāliem līdzekļiem tiek pielietotas mikroķirurģijas metodes. To var salīdzināt ar zobārstu darbu. Lai apkarotu kariesu un tas neturpinātu attīstīties, bojātās vietas ir kārtīgi jāizurbj, savukārt izveidojušos caurumus – cieši jāaizpilda ar plombu. Arī osteomielīta ārstēšanas gadījumos, sākumā rūpīgi tiek izgriezti bojātie kaulaudi un mīkstie audi, lai novērstu iespēju, ka infekcija varētu vērsties plašumā. Radušos brūci ķirurgi aizpilda ar dzīvotspējīgu muskuļa transplantātu, kam vajadzības gadījumā tiek pievienots arī apasiņotu kauls. Pēc operācijas pacientam piemēro 6-8 nedēļas ilgu antibakteriālu kursu.

Piemērs. 34 gadus vecas pacientes osteomielīta ārstēšana etapi:

Apakšstilbu čūlu ārstēšana

Sākumā tiek noskaidroti čūlas rašanās iemesli un tad tiek uzsākta čūlas kompleksa ārstēšana. Tā ietver gan dažādu stadiju čūlu dziedēšanu ar ambulatorām un ķirurģiskām metodēm, gan arī to rašanos veicinošo iemeslu novēršanu.

Ambulatorās ārstēšanas etaps ietver: regulāru brūču pārsiešanu, hidroterapiju (brūču skalošana ar tekošu ūdeni) un kompresijas terapiju (elastīgo saišu vai specializētu elastīgo zeķu lietošana).

Ja viss iepriekšminētais nedod vēlamo efektu, pacientam tiek ieteikts ārstēšanos turpināt slimnīcā. Lai ārstētu ielaistas čūlas, veic ķirurģisku čūlas attīrīšanu, mīksto audu atjaunošanu, izmanto lokālus vai mikrovaskulārus lēverus, vai speciālas mākslīgās ādas pārstādīšanu Integra®.

Pēc izrakstīšanās no slimnīcas pacientam regulāri jāierodas pie ārsta, lai varētu novērot dzīšanas procesu un rezultātu ilgtermiņā.

Svarīgi atcerēties! Ja ārstam izdodas Jūsu čūlu sadziedēt, arī turpmākajā dzīvē Jums saglabājas risks atkal saslimt ar čūlu. Tādēļ Jums arī pēc čūlas sadziedēšanas visu mūžu būs jāveic daži vienkārši pasākumi čūlas profilaksei.